Welke Vergelijker Moet Je Implementeren In Je Website? En Hoe Kun Je Hier Het Beste Op Inspelen?

Spread the love

De beste manier om de verkoop van winkelmotoren te maximaliseren is het optimaliseren van uw productcatalogus volgens de exacte datafeed specificaties en vereisten van elk kanaal; dit staat bekend als Datafeed Optimalisatie. Door uw feed te optimaliseren en campagnes correct te beheren, kunt u uw Return On Investment (ROI) beïnvloeden en uw shopping engines voor u laten werken. En vergeet niet dat u, voordat u aan een winkelkanaalcampagne begint, ervoor moet zorgen dat uw productgegevens geoptimaliseerd zijn.

Hier zijn 10 top-feed optimalisatietips om u te helpen aan de slag te gaan, we weten zeker dat je de beste vergelijker gaat ontwikkelen!:

1. Dien alleen verse feeds in

Zorg ervoor dat u alle feeds op een dagelijkse basis indient en alle items die niet op voorraad zijn eruit filtert. Als een shopper op een productlijst klikt die doorverwijst naar de productpagina van een product dat niet op voorraad is, is er sprake van een lose-lose situatie. U verliest die klikkosten evenals die klant, die hoogstwaarschijnlijk meteen van uw site zal stuiteren.

2. Categoriseer uw producten op de juiste manier

Elk kanaal categoriseert en indexeert producten op basis van hun specifieke taxonomie, dus controleer of de producten in de meest relevante categorieën en subcategorieën voor uw producten zijn opgenomen. Zorg er ook voor dat uw handelscategorieën zinvol zijn, en duidelijk en beschrijvend. Denk aan “damesschoenen” versus “topverkopers”; de ene is veel duidelijker dan de andere. De beste koopmanscategorieën omvatten meestal het volledige broodkruimel, zoals Schoenen > Damesschoenen > Damesschoenen.

3. Duidelijke producttitels & beschrijvingen

Uw producttitels moeten beknopte productgegevens doorgeven, inclusief fabrikant of merknaam, modelnummers, en maat- en kleurvariaties; bijvoorbeeld Lacoste Mensens Polo Shirt – Red Size Medium. Titels en beschrijvingen mogen geen marketingboodschappen of promotionele informatie bevatten, zoals “Sale” of “Free Shipping”, en mogen ook geen BLOCK CAPITALS bevatten.

Voeg voor uw beschrijvingen relevante en robuuste informatie over het item toe. Probeer gebruik te maken van trefwoorden en zinnen die al goed scoren in uw organische zoekopdracht, omdat ze u zullen helpen om ook hoger te scoren op winkelmachines.

4. Geef beelden van hoge kwaliteit

Producten zonder afbeeldingen of lijsten met afbeeldingen van slechte kwaliteit verkopen gewoonweg niet. Lever altijd hoogwaardige, hoge-resolutie afbeeldingen op witte achtergronden die minimaal 250 x 250 pixels of groter zijn. Deze afbeeldingen mogen geen watermerken of logo’s bevatten.

5. Maximaliseer de productkenmerken

Neem alle relevante productattributen zoals grootte, kleur, geslacht, leeftijd en alle andere branchespecifieke details in uw feed op die de winkelervaring kunnen verbeteren en uw producten meer kunnen laten opvallen. Hoe meer korreligheid u krijgt, hoe beter de resultaten.